zaterdag 19 februari 2011

Verdien geld als een trein!

eurotrein.nl Iedere week besteden we aandacht aan een spaarprogramma. Deze week is het de beurt aan: Eurotrein. Het woord zegt het al, deze site staat in het teken van de trein. Echter de slogan doet anders vermoeden dan het in werkelijkheid is. De site heeft diverse verdien mogelijkheden, zoals klikken op banners en het lezen van emails. Ook het spelen van spelletjes behoort hierbij. Men heeft 6 referral-lagen: 15%/5%/10%/5%/10%/5%, men krijgt tevens een bonus van €0,10 per aangemeld lid.

Eurotrein heeft een aanmeldingsbonus van €0.50 en betaald uit bij €5,00. Wij ontvingen de afgelopen weken 0 emails in onze site-inbox, ook waren er geen banners te klikken. Het enige pluspunt was dat er een verrassingslink aanwezig is en een treinspel. Deze vergoedingen zijn overigens minimaal.

Deze site is sterven na dood en kan als inactief beschouwd worden. Jammer, want eurotrein heeft best een aardig design.

Minpunten: vergoedingen zijn minimaal, site is blijkbaar inactief (email).

Pluspunten: leuk design.

Rapportcijfer: 3

Online verdienen met enquete`s

Deze vorm van verdienen is door de één geliefd door zijn hoge vergoedingen, maar door de ander gehaat i.v.m. de nasleep hiervan. Enquete`s vind je op de meeste gpt-sites, verschillend van €0,20 tot €0,40 en hoger. De werkwijze is eenvoudig. Je vult een enquete in en sluit af met je persoonlijke gegevens. Hierna is het afwachten op goedkeuring van de desbetreffende aanbieder. En krijg je betaald wanneer het is goedgekeurd. Meestal word je gelokt met een bedrag dat je kunt winnen. Op zich niets verkeerd, maar de winkans is minimaal. Ik zelf heb door de jaren heen honderden enquete`s ingevuld en nog nooit iets gewonnen.

Wij zijn eerlijke mensen en vullen naar waarheid onze persoonlijke gegevens in, dus krijg je te maken met de nasleep hiervan. Je mailbox wordt overspoeld met onzinnige aanbiedingen. Hotelkamerveiling.nl is hier een mooi voorbeeld van. Spam is het niet, want in de kleine lettertjes staat dat je vrijwillig hebt meegedaan aan een bepaalde enquete. Ook de telefoon staat niet stil. Op de onmogelijkste tijden word je gebeld. Ook al heb je op een enquete aangegeven dat je geen interesse hebt in een bepaalde dienst of product, je wordt toch gebeld. Een voorbeeld hiervan is dat callcenter van Nuon. Ik begrijp best dat Nuon nieuwe klanten aan zich wilt binden, maar het "nee"woord is bij hun blijkbaar ver te zoeken.

Het invullen van enquete`s is een moderne vorm van email- en telemarketing. Het levert de bezoeker een aardig bedrag op, maar ben bewust van de nasleep hiervan....